Contact

Facebook
Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

8 hours ago

Kaj's Guitarstore

Eind vd middag zijn de winkels van Keymusic Nederland failliet verklaard. Opnieuw een signaal dat “bigger is better” niet altijd opgaat! Keymusic komt oa voort uit de oude Feedback/Feedback Servaas/ Rockpalace/BMI groepen, waar ook mijn roots in de muziekindustrie liggen.Het afslachten van de marges door de internet concurrentie eist meer en meer zijn tol in muziekland. Het moet steeds goedkoper, sneller geleverd en oneindig ,gratis retour gestuurd mogen worden, anders doe je als winkel niet meer mee. De consument is inmiddels “verwend”, te verwend in mijn opinie. Mensen, blijf je lokale winkels supporten, betaal soms een beetje meer, vraag voor wat voor prijs je lokale dealer kan leveren, heb wat meer geduld met de levertijd!! Geniet van uitproberen, persoonlijke informatie, koffie en thee, het ouwehoeren over je bandje, laat je demo horen, enjoy de service, wees dankbaar voor die fijne reparatie of afstelbeurt van je liefste gitaartje!!!
Wij blijven ons best doen, blijven klein en rock and roll en waarderen je bezoek aan onze winkel!!!!
Onze gedachten gaan natuurlijk uit naar al onze collega’s, vrienden en bekenden, van de KeyMusic winkels die hun baan kwijt zijn of kwijtraken; mooi k#t.
Kaj Ringenier
... See MoreSee Less

Eind vd middag zijn de winkels van Keymusic Nederland failliet verklaard. Opnieuw een signaal dat “bigger is better” niet altijd opgaat! Keymusic komt oa voort uit de oude Feedback/Feedback Servaas/ Rockpalace/BMI groepen, waar ook mijn roots in de muziekindustrie liggen.Het afslachten van de marges door de internet concurrentie eist meer en meer zijn tol in muziekland. Het moet steeds goedkoper, sneller geleverd en oneindig ,gratis retour gestuurd mogen worden, anders doe je als winkel niet meer mee. De consument is inmiddels “verwend”, te verwend in mijn opinie. Mensen, blijf je lokale winkels supporten, betaal soms een beetje meer, vraag voor wat voor prijs je lokale dealer kan leveren, heb wat meer geduld met de levertijd!! Geniet van uitproberen, persoonlijke informatie, koffie en thee, het ouwehoeren over je bandje, laat je demo horen, enjoy de service, wees dankbaar voor die fijne reparatie of afstelbeurt van je liefste gitaartje!!! 
Wij blijven ons best doen, blijven klein en rock and roll en waarderen je bezoek aan onze winkel!!!! 
Onze gedachten gaan natuurlijk uit naar al onze collega’s, vrienden en bekenden, van de KeyMusic winkels die hun baan kwijt zijn of kwijtraken; mooi k#t. 
Kaj Ringenier

Comment on Facebook

Amen!!

Go for the best! Go Kaj's Guitarstore!

Geldt ook voor fotografie. In Middelburg kan je alleen nog camera’s kopen bij Mediamarkt en dan uit een klein assortiment. Voor verhuur is Rotterdam de dichtbijzijndste stek.

Helemaal mee eens Kaj!

Geen speld tussen te krijgen! Ik moet er niet aan denken een toekomst zonder locale winkels met service..

Ard Souman

Key Music was eerst gewoon 2 winkels in België. Mensen reden daar naartoe omdat 'de Marshalls er goedkoper waren'. We hebben ook nog een tijdje Premo Music in Leerdam gehad. Adverteerde zich rot, veel omzet, goedkoop pand. Maar haalde het ook niet.

Feedback was in de jaren negentig ook al een prijsbreker. Dat werd toen ook niet op prijs gesteld. Ik herinner me nog een brand in Den Haag...

Super kut! Ik koop liever mijn gitaar in de winkel dan bij een dozenschuiver. Beter 2 tientjes meer en service, dan die kut service van Bax voor een appel en een ei. Gelukkig hebben we in Den Haag nog de Chop Shop zitten. Maar mijn maatje Randy Meinderts-Hendriks is wel mooi zijn baan kwijt 🙁 . Altijd zijn hart, ziel en zaligheid gegeven in die winkel en aan de klanten!

Servaas verdiende het om kapot te gaan. Arrogante types, met een soort slagboom bij de ingang. Moest je eerst geld laten zien voor je naar binnen mocht. Ik zie pas weer kansen voor kleine winkels als Thomann 98% van de markt heeft en het zich kan permitteren om de prijzen te verhogen. Want monopolie. Dit is allemaal gewoon simpele economie peoples. Mensen staren zich blind op de prijs en denken niet na over de rest.

Mooi gezegd Kaj 👍🏼

Lekker makkelijk om de oorzaak bij concurrenten en verwende consumenten te zoeken...volgens mij ligt de problematiek intern en kan je als fysieke winkel legio elementen toevoegen om de winkelervaring te verbeteren...moet je wel met iets beters komen dan een kop koffie en een goed gesprek. Of iets ongrijpbaars als ‘service’. Alsof online retailers geen service bieden. Volgens mij bewijst het retourbeleid alleen al dat ‘ze’ dit best goed hebben begrepen. De complete muziekbeleving verandert, van streaming tot productie, van instrument tot instapniveau. Er is tegenwoordig een veel grotere groep die muziek kan maken. Volgens mij hebben we met z’n allen ook steeds meer te besteden. Daar zou je iets mee moeten en kunnen doen. Online is niet alleen verkoop, het is ook zichtbaarheid en positionering. Rock’n roll is een lifestyle, net als elektronische muziek, urban en andere stromingen. Popmuziek is tegenwoordig veel breder dan de traditionele gitaarband. Dit biedt ook voor fysieke winkels veel nieuwe mogelijkheden en kansen. Moet je wel bereid zijn om dingen anders te doen dan je altijd hebt gedaan...

Helaas ... heb er met plezier gewerkt .. .. ze hadden gewoon klein moeten blijven dan had het wel goed gekomen

De combinatie van mee willen concurreren met online ‘going’ prijzen, en het erop nahouden van meerdere fysieke winkels (huur + alle bijkomende lasten) personeel / productspecialisten ... Thomann, Musik Store, om enkele Europese spelers te noemen: 1 fysikeke store, cash & carry. Ik geloof nog altijd in de klantgerichte specialisten, waaronder jou Kaj.

Mooi gesproken... den haag is een iconische muziekzaak kwijt... Ik snap niet dat mensen online een gitaar kunnen bestellen... het is geen fles cola of een zak broodjes die je koopt! Een gitaar moet je voelen horen ervaren.. Ik hoop voor de naam rock palace en het personeel dat een doorstart mogelijk is. Het is die vakmannen en vrouwen daar zo gegund. En voor elk bedrijf dat een aanbod krijgt om door een Belgisch bedrijf te worden overgenomen.... Doe Het Niet!! Support your local dealers zoals anderen het ook al zeiden. Soms was ik bij Rockpalace iets meer kwijt dan als ik het online bestelde maar ik had het wel van tevoren goed kunnen testen en dat kan online niet

Mooi he internet. Niet altijd.

En zo is het Kaj..👍🏻👍🏻

Niets meer aan toe te voegen.

Inderdaad👍

Dus dat! 👍🏼

Mooi Kaj, spijker op zijn kop, de essentie van onze biotoop:rock’n roll in plaats van koude cijfers

oh man... dit is vet lastig! Ik vond het echt chill om hun verschillende shops te gaan voor een praatje en gwn uit testen. echt jammer

Goed gesproken Kaj Ringenier!!

Spijker op z’n kop!!

Zo is het maar net Kaj!

View more comments

Instagram

CONTACT

KAJ’S GUITARSTORE
KORTE HAAKSBERGERSTRAAT 25-27
7511 JV ENSCHEDE

053 – 5745515
INFO@KAJSGUITARSTORE.NL

Openingstijden

Mondays
Closed
Tuesdays12:00 – 18:00
Wednesdays12:00 – 18:00
Thursdays12:00 – 20:00
Fridays12:00 – 18:00
Saturdays10:00 – 17:00
SundaysClosed